background

LIMBI STRAINE PENTRU COPII

LIMBA ENGLEZA – LIMBA GERMANA


Invatarea unei limbi straine presupune perseverenta, entuziasm si motivatie, ea ramanand dincolo de toate o aventura pe termen lung. Obiectivul centrului este reprezentat de formarea de competente specifice in vederea sustinerii examenelor de certificare  lingvistica recunoscute international.

Manualele editate in Anglia, respectiv Germania, materialele moderne, precum si implementarea mijloacelor audio / video pun in valoare diversitatea tipurilor de exercitii, dar si a situatiilor de comunicare. Mini-grupurile de studiu permit participarea in egala masura a tuturor participantilor si garanteaza succesul demersului didactic.

Studiul limbii germane a devenit o traditie la nivelul unitatii noastre. Cantecele, jocurile amuzante, scurtele dialoguri si scenetele  garanteaza o invatare treptata si temeinica. Materialul didactic diversificat si utilizarea mijloacelor multimedia asigura o buna sistematizare a cunostintelor. Elevii nostri au participat la micro-recitaluri, serbari si evenimente caritabile cu momente in limba germana.

Rezultatele excelente obtinute la concursul international „Cangurul lingvist”, fluiditatea exprimarii, capacitatea manifestarii artistice  sunt rezultate vizibile ale progresului scolar.  Toate acestea constituie premise importante in vederea sustinerii ulterioare a examenelor de competente lingvistice recunoscute international.

Limba germana:  Prof. Musat Cristina
Limba engleza:   Prof. Varvorea Alexandra

background

TEATRU PENTRU COPII

„Teatrul nu poate fi conceput în afara vieții. Teatrul nu este nici obiect frumos și inutil, nici tribună de propagandă ideologică, nici amuzament facil… teatrul are de-a face cu oamenii vii, care au nevoie atât de o hrană specială, cât și de relații cu alți oameni, la fel de vii – unii se numesc actori, alții spectatori. Cu toții respiră, gândesc, simt și trăiesc împreună pentru o foarte scurtă durată, cea a întâlnirii. Teatrul trebuie să fie în serviciul veții.” Peter Brook.

Pornind de la ideea că teatrul trebuie să fie în serviciul vieții prin scopul său educativ cercul nostru de artă teatrală dedicat copiilor susține procesul de evoluție a ființei umane, prin dezvoltarea anumitor trăsături, dar și a aptitudinilor creative.

Cu ajutorul jocurilor teatrale urmărim dezvoltarea capacităţilor şi aptitudinilor personale: observarea, concentrarea atenției, imaginația, conștientizarea și folosirea simțurilor, spontaneitatea, creativitatea, memoria, înțelegerea sentimentelor, lucrul în echipă, libertatea de exprimare în public, intuiția, gestionarea conflictelor. Aceste aptitudini au fost identificate de Viola Spolin ca instrumente ale actorului dar ele nu sunt folositoare doar unei persoane care decide să aibă o carieră în Arta Actorului. Copiii ar trebui să beneficieze de dezvoltarea acestor aptitudini care vor deveni baza personală a unui viitor adult, indiferent de cariera pe care acesta o râvnește.  

Este foarte important ca Arta Actorului să nu fie înțeleasă ca un meșteșug, să nu ne oprim la clișee precum râdem sau plângem la comandă, spunem minciuni sau mimăm. Școala noastră apelează la Arta Actorului pentru a oferi copiilor condițiile necesare pentru  experimentare, descoperire şi autocunoaştere, de cunoaştere şi interrelaţionare umană.

Copiii își vor îmbunătăți vorbirea prin exerciții de dicție, vor învăța și anumite reguli de bază ale Artei Actorului la care vor apela atunci când vom avea serbările școlare sau alte evenimente la care ei vor participa, de exemplu festivaluri care au secțiune dedicată teatrului.

De asemenea, profesorul, treptat și metodic ( în funcție de vârsta copiilor), va urmări să le ofere informații despre Istoria Teatrului pentru a le întregi cultura generală.

Profesorul care susține acest cerc are studii aprofundate în Arta Actorului și se bazează pe cercetările a marilor teoreticieni de specialitate.

Aveti intrebari?

Intrati in contact cu noi cu un simplu click!

Autentificare cu Email